CURS DE FORMACIÓ

Dins de les pràctiques m’han oferit la possibilitat d’assitir a una formació que imparteix la FCSD, anomenada Aula Oberta. La coneixeu? Es tracta d’una formació bàsica per a professionals de l’educació, d’acord amb les necessitats de l’infant amb la sindrome de Down dins el marc escolar ordinari.

consta de 9 sessions

PROGRAMA

1 d'octubre: l'infant amb la S de Down. Aspectes mèdics. A càrrec de Andres Nascimiento

29 d'octubre: l'infant amb la S de Down. Aspectes psicologics. A càrrec de Roser Reyes

19 de novembre: l' inici de l'escolarització de l'infant amb la S de Down. Mercè Albiach i Dolors Torres

10 desembre: L'atenció de l'infant i l'adolescent en el servei de seguiment  a la etapa escolar Ramon Coma

14 de gener: Practiques inclusives d'alumnes amb altres discapacitats en centres d'ensenyament ordinaris.
A carrec de Joan Torrent.

18 de febrer: diferents   metodologies i aplicacions didactiques a l'aula. A càrrec de Ramon Coma

18 de març : El llenguatge en la SD, com afavorir el desenvolupament del llenguatge des de l'aula ordinaria a càrrec de Enriqueta Garriga.

15 d'abril: Problemes de conducta:  manifestacions i abordatge a càrrec de Beatriz Garvia.

6 de maig:  El paper de les families en el procès educatiu del fill a càrrec de Monica Vazquez.

CLOENDA


----------------------------------------------------------------------------------------------------------

18-03-2013

SESSIÓ 7 :    EL LLENGUATGE EN LA SINDROME DE DOWN
                                                                                     Docent: ENRIQUETA GARRIGA

BREU RESENYA

     La llengua escrita es basa en la llengua oral. Per tant el que hem de procurar es fomentar la comunicació per després ajudar a desenvolupar el llenguatge., creant situacions que afavoreixin un desenvolupament harmònic del llenguatge , tenint en compte que no es us innat, tot i que hi ha d'haver unes estructures correctes, valorant que primer cal tenir intenció comunicativa abans que expressió gramatical. Es tracta com objectiu final fer persones competents.

Cal doncs:

-procurar contextos lingüístics complerts tenint en compte el interessos dels infants
-recollir qualsevol intent de comunicació encara que sigui amb el gest
-no establir només normes, sinó conversa
-fomentar l’ús del llenguatge
-procurar millorar la forma amb una articulació correcta dels fonemes.

Com a professionals cal que tinguem en compte les 3A

- Acceptar.
-Adaptar-nos.
-Afegir.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

15-04-2013

SESSIÓ 8: PROBLEMES DE CONDUCTA EN NENS AMB LA SINDROME DE DOWN
                                                                                                                   Docent: BEATRIZ GARVÍA


BREU RESENYA

Cal fer amb els nens amb Sindrome de Down el mes semblant possible al que fariem amb els nens sense dificultats, ja que tot el que fem de diferent es segregar. Per tant cal que actuem amb naturalitat i tenir present que una discapacitat mai justifica un comportament fora del limits permesos.
Cal posar paraules al que veiem i al que passa, per tal d'anar afrontant les dificultas que es vant trobant, per d'aquesta manera prevenir possibles problemes de salut mental. Que per altra banda van molt associats a la discapacitat, i van molt lligats a la salut fisica i social, es a dir al benestar.
Per part dels professionals que treballen amb nens amb S.D. cal primer coneixer molt bé al pacient, per tant cal idear una bona manera de fer el traspas d'informació i una bona coodinació entre els diferents professionals que treballen amb el nen ( mestre, logopeda, psicopedagog...) per també i al mateix temps poder ajudar al pares ja que una de les màximes preocupacions es: sabre ser un bon pare???


------------------------------------------------------------------------------------------------------------


6-5-2013

SESSIÓ 9: EL PAPER DE LES FAMILIES EN EL PROCÈS EDUCATIU DEL FILL AMB SINDROME DOWN
________________________________________________________Docent:_MONICA VAZQUEZ


La familia es tot. I em de partir de la base que mai es voldria tenir un fill amb problemes, però si toca toca, i aixó crea molts problemes de tot tipus.
Com a professionals hem de rescatar als pares sempre.  i crear un vincle -imprescindible- per tal de poder treballar amb ells i fer un equip de col.laboració.
Sovint es questionen molt a l'escola i un dels motius es que a l'escola es va a aprendre i els pares no tenen al cap que el que es més important es "fer ciutadans del món", es a dir formar-los per la vida, mes que tinguin més o menys coneixements. Cal tenir present una frase " la senyoreta que toqui es la millor del mon i els pares que ens toqui són els millors del mon, i per tant cal crear vincles per treballar els anys que ens toqui".
Cal que tinguem clar com a professionals que la familia es la responsable de l'educació dels seus fills, i el lloc on es forma l'autoestima, nosaltres som un suport.
Es imprescindible ajudar als pares a crear xarxes, primer entre pares, que els ajudarà molt i després entre nens igual que ells, ja que la integració es necessaria per aprendre a viure en societat, però arriba un punt que només podran tenir amics, i fer coses igual que els nens que tenen la mateixa dificultat que ells, Un recurs es a través de institucions especialitzades.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S'HA ACABAT EL CURS DE FORMACIÓ I HE DE DIR QUE : Sense cap mena de dubte és una formació molt interessant i que m’ha ajudant molt alhora de realitzar les observacions del taller i en la forma de com entendre les característiques de la SD.

No hay comentarios:

Publicar un comentario