SESSIONS DE PRACTIQUES



LUNES, 25 DE MARZO DE 2013



 HE començat a possar en marxa les activitats que he dissenyat i crec que ha anat molt bé i ha estat molt profitós, els nens els hi ha agradat i s’ho han passat molt bé, mostrant-se interessants i contents!

El proper dia  continuarem amb les activitats i podré avaluar com ha anat, que ha servit i que és pot millorar.
Concretament amb les activitats d’avui hem treballat les parts del cos i la roba amb:
1er: joc amb ninos (nenuco i mr potato)

2n: activitats d’ordinador realitzade sper a mi on s’ha de vesitr una nina (la mateixa del joc tangible) i formar la cara d’un mr potato).


                                                                                                                                                             
Dimecres, 3 de abril de 2013

Hem fet la sessions amb normalitat, i el que hem treballat ha estat el mateix que en l'anterior però amb un material diferent, aquesta vegada hem utilitzat dos programes fets amb Power Point: en un han de confeccionar una cara i en l' altra han de vestir un nen. El treball cognitiu es saber on va cada cosa i el treball mecanic, que també es interessant es l'aprenentatge de saber fer anar el ratolí..

Als nens els hi agrada molt, però observo que els que els agrada es fer els diferents exercicis com aquell que juga amb una maquineta, es a dir tinc el dubte, que he ja anirè resolent amb el temps de si el treball sobretot amb l'ordinador durant tota la sessió es convenient o pel contrari cal que també es treballi fent una sessió tradicional, es a dir jugant, manipulant.  L'afecte movitador del ordinador es espectacular, i els conceptes es poden treballar perfectament perque els programes són fets segons les necessitats i els interessos dels nens i també segona la programació de la psicopedagoga.

Quan ha acabat la sessió hem tingut la reunió amb els pares, a la mateixa aula on fem el taller, per tal de explicar-los hi que fem. He vist que la part teorica de la reunió gairebé no els interessa, aixó es semblant al que passa a l'escola ordinaria, es a dir els pares volen saber que fa el nen, on esta  el nen, si el nen segueix, ... la resta els sembla un rotllo.

S'ha demanat sobretot als pares col.laboració  amb imatges del que fan, de la familia.... per tal de treballar el
llenguatge verbal. Aquest material l'utilitzarem per fer exercicis personalitzats . He pogut observar que degut al ser retard mental i a la dificultat en el llenguatge tendeixen a dir només el imprescindible, i no tenen masses ganes de contestar a les preguntes ni d'explicar coses, nomes es trenca aquesta realitat si es tracta d'una cosa seva per tant serà important veure com funciona. Ja us anirè explicant com ens va.


Dimecres 10 d'abril de 2013

Avui hem fet els exercicis de la sessió anterior per tal d'anar consolidant els conceptes. Els agrada molt repetir el que hem fet ja que es veuren més segurs  i per tant els surt millor.
Després hem treballat els colors i la atenció amb un programa on surten diferents imatges i un llapis que es van pintant, mentretant els nens han de dir el color amb el qual s'esta pintant. Quan acaba de pintar-se l'escena ( un cotxe amb cel i sol, una casa amb un arbre i nuvols, etc....) hi ha un element de la imatge que es posa en marxa i del que es tracta es de que segueixin la trajectoria.

He observat que el que sembla que esta consolidat en la sessió seguent pot semblar que esta oblidat, es a dir sembla que fan regressions. Aixó em crida l'atenció ja que es molt mes acusat que no en els nens que no tenen cap dificultat.


Dimecres, 17 d'abril de 2013

Hem treballat conceptes espaials: davant- darrera,  sobre - sota. El material utilitzat es un Power Point amb diferents imatges d'un gos en diferents posicions. La dinamica de la sessió consistia en veure i parlar de la imatge d'on estava el gos a l'ordinador, a continuació amb una caseta i un gossset de peluix semblant al de la imatge ells l'havien d'anar posant segons l'instrucció de la psicopedagoga.

El resultat ha estat que el treball manipulatiu els importava molt poc, el que volien es fer coses amb l'ordinador i com que la sessió d'avui no interactuava, els ha semblat molt més aborrida. Que cal fer doncs? fer que només treballin amb programes interactius ? la veritat, el que veig es que sembla que no pensin gaire sino que proven  Estem aconseguint l'objectiu que ens proposam de desenvolupar les habilitats cognitiaves?
Caldrà anar observant per veure quina es la millor manera d'actuar.


Dimecres, 24 d'abril de 2013


Continuo dissenyant activitats d’habilitats cognitives adaptades a l’edat i centrades en els interessos, a la vegada que assiteixo d’observadora del taller.
 Estic contenta i orgullosa de la feina feta fins ara 


Dimecres, 8 de maig de 2013

Aquesta ha estat una sessió curiosa ja que l'ordinador tactil, el que es veu a les fotografies de la sessió anterior va decidir no funcionar, i l'ordinardor normal, el que funciona amb ratoli una de les alumnes mes petites va decidir tocar i tocar el teclat fins que en una d'aquestes va deixar de funcionar.

No hi va haver problema, varem treballar
- secuencies temporals amb diversos jocs de tres fotografies.
- varem jugar a domino, a memori
- varem treballar la motricitat fina amb plastilina
-varem jugar a joc simbolic amb una caseta amb totes les seves estances i els personatges d'una familia que feien el que corresponia a cada estansa...

realment va anar molt bé.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------
A la reunió es va concretar amb la familia que portessin fotografies  de coses que fan , de casa seva... per crear activitats totalment personalitzades i que guirin entorn als seus interessos i que parteixin de la seva realitat quotidiana. Els pares tenen un pen i porten fotografies, a partir d'ara crearé materials a partir d'images reals.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   
Dimecres 15 de maig

En aquesta sessió he posat en marxa les activitats que he disenyat per treballar conceptes espaials dins/fora, a sobre/a sota..., hem fet un memori amb les vocals,...
A mes de els exercicis de desenvolupament de les habilitats cognitives he vist que l'ordinador els crida molt l'atenció per tant es una eina molt util per treballar, però a alguns nens els falta destressa amb el ratolí, que es el tipus d'ordinador que es trobem amb mes frequencia a les cases i també a les escoles tot i que ara la tablet esta guanyant terreny, fins i tot l'encarregada de treballar amb les families de la fundació proposa que tots els tinguin una tablet per comunicar-se casa i escola, perque una de les dificultats que trobem les families es la comunicació. Be aixó es un comentari el que volia dir es que fem exercicis de destressa amb el ratoli, una pantalla plena de globus i quan passen el ratoli per sobre es peten, l'altre es un encaix amb l'ordinador es a dir posar cada figura al seu lloc...


Dimecres 22 de maig

Els pares han començat a portar fotografies, i hem treballat especialment  el llenguatge verbal amb fotografies d'ells mateixos, ja que la dificultat en l'expressió es un dels mes importants que tenen. El resultat ha estat que les mes petites els ha costat molt explicar algun detall, semblava que els feia gracia veure a la seva familia a la pantalla pero el cert es que es comuniquen molt amb el gest, amb nomosil.labs..., els mes grans ja tenen mes recursos però de totes maneres costa molt que expliquin alguna cosa.
Després hem posat en pràctica exercici que he preparat, un power point amb els nombres i un power point amb les vocals . La curiositat ha estat que les vocals les haviem treballat menys que els jocs de nombres i sembla que les reconeixen millor que els nombres que els portem treballat  en moltes sessions.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja es tanca el blog  tot i que jo contiunare fins a final de curs i potser l'any pròxim , ja com a professional i no com a estudiant en pràctiques fent una col.laboració remunerada. Amb aixó vull dir que la feina continua...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

LA REFLEXIÓ FINAL ES QUE PENSO QUE HA ANAT MOLT BÉ , QUE HA ESTAT MOLT PROFITOS, ELS NENS ELS HI HA AGRADAT MOLT, S'HO HAN PASSAT MOLT BÉ  I HAN ESTAT INTERESSATS I CONTENTS!!!!!!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja hem arribat al moment de tancar el blog… !
I vull aprofitar aquest últim post per a agraïr a la Fundació Catalana Sindrome de Down, i al meu tutor de practiques , per la seva ajuda, per la facilitat que m’ha donat per fer aquestes pràctiques i portar a terme aquest projecte tant interessant, així com també,  per fer-me sentir partícip de l’entitat.



No hay comentarios:

Publicar un comentario