BIBLIOGRAFIA




Per el treball del projecte de Practicum em basaré en el llibre Síndrome de Down: Lectura y escritura de les autores María Victoria Troncoso i María Mercedes del Cerro.

Aquest llibre és més que un mètode de lectura o d’escriptura. En ell s’indiquen amb precisió els passos previs que cal donar en l’educació d’un nen amb síndrome de Down amb una visió que abasta tota la persona, aprofundint en els seus variats contextos, i que subratlla el profund coneixement que les autores tenen sobre les qualitats i dificultats pròpies de la síndrome de Down. Els detalls amb que analitzen el desenvolupament del nen i la varietat de situacions que poden sorgir al seu voltant, han de servir sens dubte perquè els educadors- siguin familiars o professionals- incrementin i millorin les seves estratègies per aconseguir l’avanç, lent però continu, dels aprenentatges.

Aqui us deixo l’enllaç ja que es pot consultar online: http://www.down21.org/educ_psc/material/librolectura/presentacion.htm



La conferenciant de la 7 sessió de formació sobre el llenguatge amb el nens amb SD ens va recomanar la seguent bibliografia:

DGOE (2003). L'us del llenguatge a l'escola: proposta d'intervenció per a l'alumnat amb dificultats de comunicació i llenguatge. Barcelona. Departament d'ensenyament.

PEPER, J i WEITZMAN, E (2007) Hablando nos entendemos los dos: Una guía práctica para padres de niños con retraso del lenguaje. Toronto, Canada: The Hanen Center



--> --> HEM SEMBLA MOLT INTERESSANT TRANSMETRE AQUEST RECULL DE DOCUMENTACIÓ

Mi hijo con síndrome de Down

Down España Fundación Mapfre
Down España
© 2013 Mi hijo con síndrome de Down - DOWN ESPAÑA y FUNDACIÓN MAPFRE | Aviso legal |




Us presento un material que em sembla interessant. Es tracta de: ECOL (Evaluación de la Comunicación y del Lenguaje), consta de un manual i  un cd. Les autores  son: Nieves Alemán Gómez, Juliana Ardanaz Aicua, Ana Echeverría Goñi, Dolores Poyo Jimeno, Sagrario Yoldi GarcíaCentro de Recursos de Educación Especial de Navarra (CREENA).




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

A MI M'HA ANAT MOLT BÉ CONSULTAR AQUEST BIBLIOGRAFIA


  • Borbonés, Rosa; Golanó, Marta. “The group: an instrument of intervention for the global development of the child with Down Syndrome in the process of social inclusion”, Down Syndrome Research and Practice Vol. 5, (1998), núm. 2; p. 88-92.
  • Brechin, Ann; Swain, John. Cambio de relaciones. Barcelona: Fundació Catalana Síndrome de Down, 1991; 220 p.
  • Cases, Jordi i Torrescasana, Ma. Roser (23006) Les TIC a l’educació infantil. Editorial UOC http://www.editorialuoc.com/index.ysi?Lang=cat&c_ext=1100
  • Cunningham, Cliff. El síndrome de Down: una introducción para padres. Barcelona: Paidós; Fundació Catalana Síndrome de Down, 1990; 229 p.
  • Garvía, Beatriz. “Salut Mental i Síndrome de Down”. SD-DS Revista Mèdica Internacional sobre la síndrome de Down Vol. 4, (novembre 2000), núm. 3; p. 44-46.
  • Garvía, Beatriz. “Síndrome de Down i identitat”. SD-DS Revista Mèdica Internacional sobre la síndrome de Down Vol. 9, (març 2005), núm. 1, p.12-15.
  • Garvía, Beatriz, y cols. Fundació Catalana Síndrome de Down: servicios y metodología. Barcelona: FCSD, 2003.
  • Jollien, Alexandre. El oficio de ser hombre. Barcelona: RBA, 2003; 87 p.
  • Jollien, Alexandre. Elogio de la debilidad. Barcelona: RBA, 2001; 116 p.
  • Mannonni, M. El niño retrasado y su madre. Barcelona: Paidós, 1987.
  • Majó, Joan (2000) Noves tecnologies i educacióhttp://www.uoc.es/web/cat/articles/joan_majo.html
  • Martínez, Isabel. El desafío de la integración. Barcelona: Fundació Catalana Síndrome de Down, 1990; 184 p.
  • Montobbio, Enrico. La Identidad difícil: el falso yo en la persona con discapacidad psíquica. Barcelona: Fundació Catalana Síndrome de Down, 1995; 66 p.
  • Pérez de Pla, E.; Carrizosa, S. (comp.). Sujeto, inclusión y diferencia : investigación psicoanalítica y psicosocial sobre el síndrome de Down y otros problemas del desarrollo. México: Universidad Autónoma Metropolitana, Unidad Xochimilco, 2000.
  • Rondal, J.; Perera, J.; Nadel, L. (coord.). Síndrome de Down: revisión de los últimos conocimientos. Madrid: Espasa, 2000.
  • Verdugo, Miguel Ángel. Personas con discapacidad: Perspectivas psicopedagógicas y rehabilitadoras. Madrid: Siglo XXI, 1995; xxvi, 1437 p.




No hay comentarios:

Publicar un comentario